Flyttfirma i Helsingborg

Nu är det dags att starta en flyttfirma i Helsingborg. Efter att ha arbetat inom flyttbranschen i över 20 år ska jag nu dra igång en egen flyttfirma. Efterfrågan på personal inom flytt och städ har ökat de senaste åren, folk har blivit mer medvetna om de avdrag de har rätt att göra och kanske har dom även blivit något mer bekväma. Jag har arbetat både med att flytta möbler själv men också som arbetsledare på några olika flyttfirmor här i Helsingborg. Att vara flyttkarl är något som fungerar när man är ung men ju äldre du blir desto slitnare blir man och orkar inte alls lika mycket som tidigare, vilket så klart är helt naturligt eftersom det är många repetitiva tunga lyft oftast.

Anlita flyttfirma – få avdrag

Som sagt så har antalet kunder ökat då fler och fler har fått upp ögonen för RUT-avdraget och att det faktiskt gäller även när du anlitar en flyttfirma, jag tror att många inte har förstått att dom har rätt till avdraget vid flytt. År 2016 kom RUT-avdraget och efter det har flyttuppdragen blivit fler men även antalet flyttfirmor i Helsingborg har ökat och därmed också konkurrensen. Det som ingår i RUT-avdraget vid anlitande av flyttfirma är själva utförandet av tjänsten, det vill säga bärandet av möblerna och all planering kring flytten. Vi får inte dra av för flyttbilen eller för eventuellt material som flyttkartonger och emballage.

Egen flyttfirma

Nu har jag planerat min egen flyttfirma i ett par år och känner att det verkligen är dags att dra igång det egna företaget. Jag har funderat ut ett företagsnamn, väldigt passande för en flyttfirma, jag har också upphandlat en offert på en hemsida som kommer att lanseras samtidigt som jag drar igång verksamheten. Och med detta hoppas jag få en riktigt bra start med många flyttuppdrag.